zaterdag 14 augustus 2010

Kwasten wassen numero 1

Jullie weten natuurlijk allemaal hoe belangrijk het is om je kwasten te wassen. Vooral bij vloeibare make-up komen de bacteriĆ«n er als een gek op af.
En zeg eens eerlijk wie wil er nou dag in dag uit bacteriĆ«n op z'n gezicht smeren? Nou ik niet hoor. Ik steek niet voor niks zoveel tijd in mijn huidverzorging, als ik er dan met vieze kwasten overheen zou gaan is dat allemaal voor niks.
Nu ga ik niet uitgebreid vertellen waarom je je kwasten moet wassen, want volgens mij snappen jullie nu al heel goed waarom ;).

Hmmmm vieze kwasten lekker!

Nou zijn er natuurlijk honderden manieren om je kwasten te wassen. Daarom ga ik een kleine reeks houden waar ik jullie verschillende manieren laat zien hoe je je kwasten schoon kan maken. De ene keer komt er een wat uigebreider artikel over en soms een kort informatief artikeltje.
Zo kun je alles eens uitproberen en kijken wat voor jou het fijnste werkt!

Vooral gezichtskwasten zijn bacterie catchers

De manier die ik jullie vandaag laat zien is 1 van mijn favoriete manieren. Ook een goede bijkomstigheid; deze manier is cheeeaap!

Oke wat hebben we nodig?



Afwasmiddel en olijfolie. Iets wat er in vrijwel ieder huishouden wel te vinden is (en vieze kwasten natuurlijk). 
De afwasmiddel gebruiken we voor het diep reinigen van de kwast en de olijfolie voor het verzorgen.





Men neemt een bordje en doet daar afwasmiddel en olijfolie op. Zo ongeveer half om half. Je kan dit in ook een glas oid doen, maar ik vind deze manier wel erg fijn werken :).
Hier doop je heel simpel je kwast in, beetje in de olijfolie en beetje in het afwasmiddel.


Dan ga ik een paar keer overheen over mijn hand. Zonder water gaat het vanzelf schuimen (bij echte haarkwasten). Ga niet te ruw met de kwast over je hand heen, maar rustig heen en weer bewegen is al genoeg. En je kwast vindt het veel fijner natuurlijk ;). Hierna kun je gewoon je kwast uitspoelen tot er geen schuim meer vanaf komt.







Nu is je kwast schoon en verzorgd! Je kunt hem op je eigen manier laten drogen, maar ook hier heb ik nog een handige tip voor.

De meeste mensen zijn wel bekend met de Brush guards. Dit zijn plastic hoesjes die je over je kwasten kan schuiven waardoor ze op z'n kop kunnen drogen en mooi in model blijven.
Nou zag ik laatst een filmpje op youtube van Dustyohunter en hij had een geniaal, goedkoop alternatief voor de brush quard. Deze wil ik uiteraard met jullie delen.


Men neemt twee velletjes toiletpapier. Toiletpapier?! Ja toiletpapier! Deze vouw je net niet dubbel.


Hier rol je je net gewassen kwast in. Dan schuif je het opgerolde wc-papiertje over het haar-gedeelte van je kwast. Doordat de kwast nog vochtig is zal het wc-papier bij elkaar gehouden worden.


Zet je gewassen kwasten met zelfgemaakte brush quard op z'n kop in een glas en wacht een nachtje.
De volgende dag zal je merken dat de kwast door de olijfolie ontzettend zacht is en door het afwasmiddel ontzettend schoon is!



Hoop dat jullie hier wat aan hadden en kom af en toe terug om meer manieren te ontdekken waarop je kwasten kan wassen!


Deze manier heb ik gezien bij Michelle Phan en de zelfgemaakte brush quards komen van dustyohunter.

3 opmerkingen:

  1. Dit zijn een supergoede tips en misschien ook bruikbaar voor mijn schilderskwasten voor verf op waterbasis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig, die zelfgemaakte brush guards!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik handzeep i.p.v. afwasmiddel, maar doe het precies het zelfde verder, werkt prima inderdaad!
    Ik ga die tip met WC papier ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails