maandag 17 december 2012

Hoe doe ik mijn wenkbrauwen?

Je wenkbrauwen bijhouden is iets wat iedereen zou moeten doen naar mijn mening. Je hoeft zeker niet je wenkbrauwvorm te veranderen, maar het net 'opschonen' van wat verdwaalde haartjes zorgt gelijk voor een cleanere look, een mooiere oogopslag en een verfijning in je gezicht.
Natuurlijk zijn er heel wat manieren om je wenkbrauwen te epileren. Vandaag laat ik jullie zien hoe ik mijn wenkbrauwen bijhoud wanneer ik ze hars. 

We gaan beginnen met wenkbrauwen die hoognodig toe zijn aan een schoonmaakbeurt. 


Hallo weelderige bos haar boven mijn oog, vandaag gaan we de veetstrips op je loslaten. 
Ik gebruik gezichtshars strips van Veet. Deze heb ik bij de action vandaan, maar zijn ook gewoon in een drogisterij te vinden.

Hier zie je de strips hoe ze in het pakje komen en hoe ik er 1tje heb geknipt voor de bovenkant van mijn wenkbrauwen. 

Nadat ik de harsstrip in de juiste vorm heb geknipt ga ik met de bovenkant van mijn wenkbrauwen beginnen. 
Eerst kam ik mijn wenkbrauwen naar beneden zodat ik geen verkeerde haartjes wegtrek. Dan breng ik de harsstrips aan, wrijf de strip warm en strak over mijn huid, huid straktrekken en in 1 sterke ruk haal je de strip eraf.

Voor onder je wenkbrauwen heb je natuurlijk een andere vorm van harsstrip nodig. Ik doe dit uit de losse hand en knip er een boog in. Uiteindelijk komt het ook niet zo heel nauw. 
Dit keer kam je de haartjes naar boven en herhaal je dezelfde handelingen.


De allerlaatste haartjes pik ik nog even weg met een pincet en dan hoef je de huid alleen nog te verzorgen. 
Je ziet bij mij dat de huid nogal rood is, maar dit trekt weer weg. Wel is het belangrijk dat je de huid goed voedt na het harsen. Door al dat getrek aan je huid, is deze gevoelig geworden. Mocht je deze niet goed verzorgen, kan ie gaan irrireren en dat willen we natuurlijk niet!



Hoe houden jullie je wenkbrauwen in toom?

Liefs,
Paulien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails