donderdag 20 december 2012

Kerstlook tutorial; Red glitter

De kerstlooks vliegen je natuurlijk om de oren in beautyblogland en zo komen er hier ook een aantal aan. Ik begin in ieder geval vandaag met een foto tutorial.



Wat hoort er nou meer bij kerst dan rode glitters? In mijn huisje is de kerstboom rood versierd en ook mijn rode muur draagt een beetje extra bij aan het kerstgevoel.



Zoals altijd beginnen we met een oog waar je de wenkbrauwen al van hebt bijgewerkt. Eventueel kun je met concealer een randje langs de wenkbrauw trekken. Hierna breng je een oogschaduwbasis aan. Ik gebruik Essence I love stage eyeshadow base.



Als basis voor de glitter breng ik over mijn ooglid een rode oogschaduw aan. Deze komt uit het 120 palette wat ik ooit op eBay heb gekocht.

In de crease breng ik een donkerbruine kleur aan en vervaag deze gelijk met een fluffy kwast. Hier heb ik Take Wing oogschaduw van MAC gebruikt. Ik denk dat dit een limited edition was van een tijd terug, maar iedere donkerbruine oogschaduw kan hiervoor gebruikt worden.

Hierna breng ik een highlighter aan op het wenkbrauwbot, direct onder de wenkbrauw. De oogschaduw die ik daarvoor heb gebruikt is Naked Lunch van MAC. In de binnenste ooghoek breng ik ook een highlight aan, alleen een andere met een paarse gloed eroverheen. Dit is een soort pigment van Bourjois in de kleur 08 Regard bleu trompe-l'oeil.



Dan gaan we een donkere glinsterende kleur over de oogschaduw aanbrengen. Ik gebruik Reflects blackened red pigment van MAC. Ik heb dit aangebracht door eerst een laagje wimperlijm op mijn ooglid aan te brengen en daarna het pigment erop te plaatsen. Hierdoor krijg je een soort foil achtige look, alsof je ogen in een mooi glanzend kerstpapier ingepakt zijn.



Dan is het de laatste puntjes op de i zetten. Ik maak een vrij aanwezige winged liner, breng een beetje oogschaduw aan onder het oog en gebruik wat oogpotlood. Een likje mascara en je kerstlook is af, klaar om te schitteren!



Nog even een overzichtje van de gebruikte producten:

  • Essence I love stage oogschaduw basis
  • Rode oogschaduw uit 120 palette
  • MAC Take wing oogschaduw
  • MAC Naked Lunch oogschaduw
  • Bourjois pigment 08 Regard bleu trompe-l'oeil
  • DUO Wimperlijm
  • MAC Reflects blackened red
  • Catrice gelliner Black jack with Jack black
  • Rimmel Scandaleyes mascara
Thanks for watching!
Liefs,
Paulien


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails